Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

zaterdag 16 februari 2013

Geborduurde Kerstsok Part 4

De eerste Kerstsok is klaar!

De laatste dagen zijn er heel wat steekjes gemaakt tijdens de koffie en thee...Het drinken werd richting loep geloosd en zo werd er steeds een draadje borduurzijde in het zijdegaas verwerkt . En ja dan schiet het lekker  op zodat afgelopen donderdagavond het laatste steekje er in werd geborduurd.





Je ziet dat er nog genoeg zijdegaas over is om een tweede kerstsok te borduren. Dit is dan ook de reden dat ik deze eerste kerstsok nog even niet afwerk. Ik zou deze sok natuurlijk nog een keer kunnen borduren want ik heb nog heel veel borduurzijde over maar ik twijfel of ik genoeg rood en donkergroen heb om de sok voor de tweede maal tot een goed einde te brengen. 

Omdat ik het plan heb opgevat om ieder jaar een kerstsok  rond Kerst te borduren, zodat de hele serie kerstsokken van Janet Granger in de loop van de jaren aan de beurt zullen komen ,zal er vast in de toekomst van overgebleven rood en donkergroene borduurzijde van de andere sokken  een restje overblijven zodat ik wel genoeg  hiervoor heb.
Sinterklaas wist van mijn goede voornemens  rond Kersttijd dus die had mij al met een tweede kerstsok verrast zodat deze nieuwe kerstsok aankomende November naast deze eerste Kerstsok wordt geborduurd.
Dus wat kerstsokken betreft en afwerking hiervan  moet er nu even gewacht worden tot November.........


4 opmerkingen:

  1. Erg mooi geborduurd, Helma, wat een werk is dat. Wat komt er aan de achterkant van de sok, komt er daarom nog een tweede sokje bij?
    Groetjes, Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je weer reageert , Ilona.
    De achterkant wordt afgewerkt met een heel fijn stukje rood suedine wat bij het borduurpakketje hoort.De tweede kerstsok is een ander patroontje maar omdat zijdegaas best wel aan de prijs is, is het zonde om alles los te knippen met de kans dat ik er dan net niet eentje meer op kan borduren...met het inramen in karton gaat er toch een cm verloren weer.Zo hou ik per twee sokken een stukje zijdegaas van 10 x 8cm over.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reacties via Poppenhuiskladblogger:

    Nella zei...
    Onafgewerkt :-) is je kerstsok al prachtig hoor!

    En we wachten wel even :-) tot november Helma
    17 februari 2013 09:42


    Blogger Nienke zei...

    En hij is mooi geworden. Succes met de volgende.
    Groetjes, Nienke.
    17 februari 2013 10:12


    Blogger Clari zei...
    Wat een mooie kerst sok is het geworden.
    Je zou hem ook nog in het spiegelbeeld kunnen maken en dan tegen elkaar naaien.?/?? Ik heb z'n sok nog nooit af gezien en vraag me af wat je met de achterkant doet. Of wort dat te dik??

    Maar hij is echt mooi.

    gr, Cl.
    17 februari 2013 10:27


    Blogger Jolande zei...
    Zo dat is snel gegaan!
    Hij is hartstikke mooi geworden.
    Nu kun je fijn aan iets anders beginnen, ben benieuwd wat we te zien gaan krijgen op de tiende :-)
    Groetjes van J.
    17 februari 2013 10


    Blogger Kitty de Leeuw zei...
    prachtige sok en op zoiets moois kunnen we nog wel even wachten hoor
    17 februari 2013 11:02


    Blogger WIL MINIDESIGN zei...

    Gefeliciteerd Helma!!!
    Die is vast klaar voor kerst!
    Aan zo'n mooie sok kan Santa natuurlijk niet voorbijgaan!
    Lijkt me wel lekker dat je noodgedwongen moet wachten met de afwerking....;-)
    17 februari 2013 11:12


    Blogger Roelie zei...
    Helma, wat is ie mooi geworden! Op naar de volgende.
    Groetjes, Roelie
    17 februari 2013 12:43


    Blogger Thea zei...
    Helma, wat een mooi resultaat is dit geworden.
    Je eerste afwerkproject van dit jaar?
    Ben benieuwd wat je ons nu gaat laten zien.
    Groetjes Thea
    17 februari 2013 14:09


    Blogger Thea zei...
    Geen 10e van de maand he!, maar wel erg mooi. Wat ga je nu maken?
    Groet, Thea
    17 februari 2013 16:10

    Blogger Ineke zei...
    Heel mooi geworden Helma! Maar nog heel wat sokken te gaan dus ;-) Ben ook benieuwd wat je ons de 10e gaat laten zien!
    17 februari 2013 18:28

    Blogger Jolinda Koek zei...
    Zo, wat ga jij snel, dat lukt mij niet hoor! Ik ben ook benieuwd wat je de tiende gaat laten zien!
    18 februari 2013 08:55


    Blogger Helma zei...
    Ik laat jullie allemaal nog even in spanning wat ik ga maken..weet het namelijk zelf ook nog niet helemaal...zit te dubben het een of het ander.
    18 februari 2013 09:30

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Reacties via Petit Pointers:

    otterine Tue Feb 19 14:24:42 PST 2013
    Wonderful work!

    dennwall@sbcglobal.net Sun Feb 17 17:24:55 PST 2013
    Very pretty Helma.
    diadams56 Sun Feb 17 09:46:58 PST 2013

    Gorgeous, Helma. Love it.
    hinkle1@bellsouth.net Sun Feb 17 08:41:01 PST 2013

    Great job Helma!
    annelleferguson Sun Feb 17 07:58:09 PST 2013
    Adorable!

    srmalex Sun Feb 17 06:47:29 PST 2013
    Love it!

    lmsalati Sun Feb 17 04:55:40 PST 2013
    Fabulous Helma. congratulations on finishing it.

    edekraker2000 Sun Feb 17 04:35:37 PST 2013
    Hurra Helma, well done !

    elgakoster Sat Feb 16 21:57:24 PST 2013
    It is beautiful, Helma, looking forward to the next one.

    travgan Sat Feb 16 17:04:01 PST 2013
    Beautiful! Great job, I guess the other stocking will be next to it?

    eloosemore@att.net Sat Feb 16 16:23:11 PST 2013
    Wonderful, Helma! Very nicely done.

    BeantwoordenVerwijderen