Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

zondag 23 november 2014

Vervolg Ot en Sien

Ja .......er is een vervolg van Ot en Sien.

In een eerder blog schreef ik over het idee van een Ot en Sien hoekje in the Toyshop die  in de benedenverdieping van The Kendrew komt. Nadat ik op de DHNshow twee kop en schotels en twee ontbijtbordjes had gekocht heb ik op het poppenhuisforum de vraag gesteld voor mokjes met Ot en Sien erop. Maar tot op heden is hier geen reactie op geweest.... maar ja het is duidelijk dat het een uitlopend artikel is. Ik kom natuurlijk wat laat met dit idee. Thea ( van mini's) van de On Line Mini Club gaf aan dat zij in Strijen een speelgoedwinkel had gezien waar ook een poppenhuis afdeling was en dat zij daar  serviesgoed van Ot en Sien had gezien. Twee maanden geleden had ik nog nooit gehoord van Strijen maar nu wordt ik achtervolgd door dit plaatsje. Op vakantie ontmoette ik 2 dames uit Strijen en nu een poppenhuisafdeling in een speelgoedwinkel in deze plaats. Eerst gezocht op internet op speelgoedwinkel in Strijen en daarna kwam Thea met een link....ja het was dezelfde.
Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en ben gaan mailen met Yvopat ( speelgoedwinkel). Ik kreeg netjes antwoord met foto's van de collectie Ot en Sien serviesgoed wat de winkel nog te koop had hiervan ....wat een service! Helaas geen mokjes maar wel hele leuke andere items........ en ja toen kwam er een nieuw idee voor het Ot en Sien hoekje. Een tafeltje waar straks een thee-en/of  koffietafereeltje wordt weer gegeven. Kijk dit heb ik nu hiervoor gekocht........ de kop en schotels en de bordjes op de achterwand had ik natuurlijk al.







Yvopat gaf een flinke korting als ik alles afnam van Ot en Sien en aangezien Thea ook interesse had in een deel hebben we samen afgestemd wie wat nam en de deal gesloten. En zo kwam er een mooi klein doosje met prachtig Ot en Sien serviesgoed en  twee Ot en Sien theedoeken ( moeten nog goed geknipt worden) hier met de post binnen net na mijn Poppenhuisweekend.
Een deel voor mij, een deel voor Thea ( wat hier netjes ingepakt staat en later naar Thea gaat) en de laatste stukjes die wij niet kunnen gebruiken zijn te koop straks bij Minidoor.





 Wil je iets meer weten over de achtergrond van Ot en Sien dan kan je het hier vinden. verder vind je veel afbeeldingen van deze twee kinderen op internet. In Nederland is haast iedereen met Ot en Sien opgegroeid door de woorden van het leesplankje op school:.Aap noot mies etc.


Ik zie dat ik weer een nieuwe volger erbij heb ...hartelijk welkom Margaret!

De 100 volgers komen in zicht en ook de 50.000 pageviews. Het wordt eigenlijk wel weer tijd voor een Giveaway zit ik me te bedenken met dit soort getallen. Daar moet natuurlijk over nagedacht worden wat dit gaat worden........



Lieve groet Helma



5 opmerkingen:

  1. Vlak voordat ik op mezelf ging wonen begon ik het servies van Ot en Sien te sparen. Maar ik vond het te mooi om te gebruiken dus het bleef in de kast staan. ( staat het nu nog, niet compleet).
    Leuk dat jullie het op de kop hebben weten te tikken, nostalgie!

    Ik hou Minidoor wel even goed in de gaten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helma, nu pas snap ik wat een leuk serviesje dit is (ik had er nog nooit zo veel van gezien), maar het is inderdaad mooi om te zien! Ik ben blij voor jou dat je er nog wat onderdelen van hebt kunne bijkopen, ik wens je er dan ook veel plezier ermee :)!
    Lieve groetjes, Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd Helma met je aankoop. Leuk dat je nu toch heel wat serviesgoed met Ot en Sien hebt.

    Groetjes Xandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het staat leuk zo Helma, een leuk overzicht van wat er allemaal in het pakketje zat.
    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Una vajilla preciosa. Cualquier lugar donde la pongas quedará perfecto con ella. Tienes un tesoro. Un beso

    BeantwoordenVerwijderen